Premiär för nya Mina sidor!

Nu presenterar vi nya sidor här på webbplatsen för dig som är hyresgäst hos SigtunaHem.

På nya Mina sidor loggar du som är hyresgäst in med BankID för att göra dina ärenden och hålla dig informerad om allt som rör ditt boende hos SigtunaHem.

Vi har byggt om Mina sidor från grunden – med renare design, enklare struktur och bättre funktionalitet.

Vår ambition och förhoppning är att det ska bli lättare för dig som hyresgäst att få en överblick över allt som rör ditt boende – och få hjälp när du behöver.

Här är några nyheter som vi introducerar på Mina sidor i dag:

Inloggning med BankID

  • Ökad säkerhet på webbplatsen
  • Skyddar dina personliga uppgifter
  • Väl etablerad standardlösning för identifiering (96 procent av alla internetanvändare har BankID, enligt Internetstiftelsens rapport Svenskarna och Internet 2020)

Du som inte har eller vill använda BankID kan naturligtvis vända dig direkt till Kundservice för att få hjälp direkt.

Ny design

  • Tydligare navigering
  • Lättare att hitta rätt information
  • Snabb överblick över dina avtal och ärenden

Felanmälan

  • Nytt användarvänligt formulär
  • Möjlighet att ladda upp bilder för att visa exakt vad du behöver hjälp med
  • Tekniklösning för snabbare ärendehantering
  • Gör felanmälan vilken tid som helst på dygnet

Personlig information

  • Se notiser och viktig information som rör just ditt boende direkt när du loggar in på Mina sidor

Sök ledigt

  • Enklare listning som gör det lättare att hitta parkeringsplats (eller förråd) som passar just dina behov
  • Ställ in bevakningar och få en notis när rätt parkeringsplats blir ledig

Det är som sagt några av nyheterna som vi introducerar på Mina sidor i dag – dessutom blir det inom kort möjligt att signera avtal och dokument med digitalt BankID visa sms eller mejl.

Den tekniska plattformen som ligger till grund för Mina sidor – vårt nya affärssystem – kommer att göra det möjligt för oss att utöka utbudet av digitala tjänster successivt.

Vi får nya verktyg för kommunikation och information, så att vi lättare kan hålla kontakten och ge dig relevant information om just ditt boende och ditt område – via sms, mejl och på Mina sidor.

Vi arbetar också för att utveckla en bobutik där du kan se och beställa underhåll och tillval direkt online, och vår ambition för framtiden är att införa online-bokning av tvättstugor.

För att bara nämna några exempel på digitala tjänster som vi vill – och nu har fått bättre möjligheter att – utveckla.

Har du tips och önskemål om saker som du skulle vilja kunna se och göra på vår webbplats eller Mina sidor? Hör av dig!

Mejla SigtunaHems webbredaktör

 

 

07:00 torsdag 4 mars

Senaste nytt