Så fungerar vår hemsida

FAQ

  • Varför kan jag inte logga in på Mina sidor?

    Du måste ha BankID installerat för att kunna logga in på Mina sidor.

    Kontrollera att du har fyllt i personnummer i rätt format i inloggningsfältet. Det ska vara tolv siffror (ÅÅÅÅMMDDXXXX) men inget bindestreck mellan födelsedatum och de fyra sista siffrorna.

    När du har fyllt i personnummer trycker du på inloggningsknappen och följer instruktionerna för inloggning med BankID.

    Om det fortsätter att krångla trots att du fyller i allting rätt kan du prova att rensa kakor (cookies) och cacheminne i din webbläsare.

    Google har guider för hur du går till väga i Chrome och andra webbläsare:

    Rensa cacheminne och ta bort cookies

  • Hur gör jag en felanmälan?

    På Mina sidor kan du göra felanmälan dygnet runt. Logga först in på Mina sidor med BankID. På första sidan hittar du ett snabbval för att göra Felanmälan, du har också alternativet ”Felanmälan” i menyn.

    Du väljer vad du vill felanmäla genom att trycka på knappar.

    Du kan också beskriva felet med text och skicka med en bild för att visa hur det ser ut.

    I sista steget anger du hur du vill bli kontaktad och skickar in din felanmälan.

    Efter att du har gjort din felanmälan så får du notifieringar om uppdateringar och kan följa ditt ärendes status på Mina sidor.

  • Varför kan jag inte ändra mina uppgifter på Mina sidor?

    Du som är hyresgäst kan inte ändra för- och efternamn, personnummer eller postadress på Mina sidor.

    Däremot kan du uppdatera dina kontaktuppgifter – mobilnummer, mejladress

    För att kontrollera och uppdatera dina kontaktuppgifter:

    • Logga in på Mina sidor
    • Välj Kontakt/Mina uppgifter i menyn
    • Fyll i aktuell mejladress och telefonnummer i formuläret
    • Tryck på knappen ”Spara” längst ned på sidan

    OBS! Logga gärna in på Mina sidor och kontrollera att de kontaktuppgifter vi har för dig stämmer. Det är viktigt att vi kan nå dig vid behov, och om du nyligen har bytt mobilnummer eller mejladress kanske du har glömt att uppdatera uppgifterna på Mina sidor?

  • Är det verkligen säkert att använda personnummer på hemsidan?

    Vi använder branschstandarden BankID för att säkerställa att inte obehöriga personer kan logga in på Mina sidor.

    Vi använder även så kallade SSL-certifikat för att skydda våra besökares säkerhet och integritet. Det innebär att kommunikationen mellan din webbläsare och SigtunaHems server krypteras för att ingen obehörig ska kunna komma åt viktig och personlig information såsom användarnamn, lösenord eller personuppgifter.

    Läs mer om SSL (Secure Sockets Lager).