Översättningar görs automatiskt av Google Translate och SigtunaHem ansvarar inte för att de är korrekta.
Ring oss

Vanliga frågor

Så fungerar vår hemsida

FAQ

 

Varför kan jag inte logga in på Mina sidor?

Kontrollera att du har fyllt i personnummer i rätt format. Det ska vara tio siffror, ÅÅMMDDXXXX, men UTAN bindestreck mellan födelsedatum och de fyra sista siffrorna.

Om det fortsätter att krångla trots att du fyller i allting rätt kan du prova att rensa kakor (cookies) och cacheminne i din webbläsare.

Google har guider för hur du går till väga i Chrome och andra webbläsare:

Rensa cacheminne och ta bort cookies

Hur gör jag en felanmälan?

Här på hemsidan kan du göra Serviceanmälan dygnet runt. Logga först in på Mina sidor. Där hittar du alternativet Serviceanmälan i menyn. Fyll i formuläret på sidan och skicka in. Du kan också nå Serviceanmälan från en knapp på startsidan.

Varför kan jag inte ändra Mina uppgifter på hemsidan?

Du kan ändra alla uppgifter utom ditt personnummer och sådana uppgifter som står i gråmarkerade fält. Fält gråmarkeras då det finns hinder i vårt system för att göra ändringar, det kan till exempel bero på att du redan har ett hyreskontrakt hos SigtunaHem, eller att du har registrerat dig med en medsökande.

Viktigt att tänka på när du vill registrera en adressändring, en ny e-post eller kanske sätta ett nytt lösenord:

1. Du måste bekräfta din e-post (fyll i båda fälten).
2. Första bokstäverna i ditt för- och efternamn måste skrivas med stor bokstav.
3. Alla fält markerade med en asterisk, *, måste vara ifyllda.

Är det verkligen säkert att använda personnummer på hemsidan?

Vi använder så kallade SSL-certifikat för att skydda våra besökares säkerhet och integritet. Det innebär att kommunikationen mellan din webbläsare och SigtunaHems server krypteras för att ingen obehörig ska kunna komma åt viktig och personlig information såsom användarnamn, lösenord eller personuppgifter.

Läs mer om SSL (Secure Sockets Lager).