Översättningar görs automatiskt av Google Translate och SigtunaHem ansvarar inte för att de är korrekta.
kundkristallen_bernssalonger

SigtunaHem vann Kundkristallen

SigtunaHem har tilldelats branschpriset Kundkristallen 2017 i kategorin ”Årets servicelyft”.
– Det är jätteroligt och tyder på att vi är inne på rätt spår med vårt nya sätt att arbeta, säger SigtunaHems vd Göran Langer.

Kundkristallen delas varje år ut till de svenska bostadsföretag som under det gånga året presterat bäst inom olika områden. SigtunaHem får priset i kategorin Årets servicelyft – detta sedan en stor hyresgästundersökning som genomfördes hösten 2016 visade att våra hyresgäster är nöjda med den service de får.

Vi höjde vårt Serviceindex – som mäter hur nöjda hyresgästerna är – med drygt två procentenheter.

– Vi har duktiga medarbetare som arbetar tillsammans som ett lag. Vi har också organiserat arbetet på ett nytt sätt och för en tät dialog med hyresgästerna. Det är oerhört glädjande att se att detta arbete ger resultat, säger Göran Langer.

– I år vinner vi priset för störst lyft, men vi slutar inte där. Vår vision är att få Sveriges mest nöjda hyresgäster, och dit ska vi nå.

SigtunaHem delar Kundkristallen i kategorin Årets servicelyft med Sandvikenhus AB. Kundkristallen delas ut av undersökningsföretaget AktivBo. SigtunaHem fick priset vid en branschgala som i år hölls i Berns salonger i Stockholm på torsdagkvällen.

20:44 torsdag 9 februari

Senaste nytt