Felsökning bredband och tv

Problem med internet och tv

Vi har öppet nät i våra bostadsområden. Detta innebär större valfrihet för dig som hyresgäst. Du kan själv välja vilken tv-, telefoni- eller internetleverantör du vill ha, och vilka tjänster som passar just dina behov. Alla tjänsterna och leverantörer finns samlade i en tjänsteportal som hanteras av operatören GlobalConnect.

GlobalConnect hyr bredbandsnätet av SigtunaHem och ansvarar för den tekniska driften samt ser till att det finns ett stort antal tjänsteleverantörer för våra hyresgäster att välja bland. En tjänsteleverantör är det företag som du avtalar att köpa en tjänst av, som bredband, tv eller telefoni. Du köper tjänster av de olika leverantörerna via vår kommunikationsoperatör, globalconnect.se.

Läs mer om öppet nät och hur du beställer här.

Supporthjälp

Vid felanmälan, fakturafrågor, byte av hastighet eller när du vill säga upp din tjänst, då kontaktar du det företag som levererar din tjänst – tjänsteleverantören. Kontaktuppgifter hittar du på din faktura eller på leverantörens hemsida.

Vid driftstörning eller efter ett strömavbrott, då kan du behöva starta om din utrustning.

  • Dra ur strömkabeln ur din utrustning, till exempel tjänstefördelare/CPE, TV-box, telefonidosa eller router.
  • Vänta 10 sekunder.
  • Sätt i strömkabeln igen.

Kvarstår problemet, då felanmäler du berörd tjänst till din leverantör.