Har strömmen gått?
Om det sker ett plötsligt strömavbrott och ingen information om avbrottet har kommunicerats ut från Vattenfall AB kan du börja med att själv kontrollera avbrottet.
- Är hela fastigheten strömlös?
- Kan en säkring i el-centralen ha gått?
- Är dina grannar också strömlösa?
Kontrollera säkringarna/jordfelsbrytaren
Om du delvist är utan el kan det bero på att en säkring har gått, antingen en huvudsäkring eller en säkring i din el-central (även kallad proppskåp) som är placerad i din hall.
Strömavbrottskarta
Om både du och grannarna är utan el kan man besöka Vattenfalls strömavbrottskarta för att se om det finns ett registrerat avbrott i området.
Kontakt
Strömavbrott
Vattenfall fel & drift
Telefon: 020-82 58 58
Öppettider: måndag-söndag dygnet runt
Fel på el-mätare
Gäller endast hyresgäster som har VENI-metering som el-leverantör
VENI Metering kundservice
Telefon: 0571-197 50
Öppettider: måndag-fredag kl. 9.00-15.30 (lunchstängt kl. 12-12.30)