Anmäla fel och brister
När det uppstår fel i lägenheten eller i bostadsområdet som behöver åtgärdas ska du göra en felanmälan.
Om felet inte är akut är det enklast att göra en felanmälan på Mina sidor eller ringa Kundservice. Vid akuta fel som inte kan vänta, till exempel en vattenläcka, ska du alltid ringa oss direkt.
Här hittar du tips på enkla saker du kan fixa själv. Kolla gärna där innan du skickar din felanmälan.
Akuta fel
Om ett fel kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten betraktas det som akut. Då ska du genast anmäla felet till Kundservice. När Kundservice har stängt ringer du vår fastighetsjour FSAB på telefonnummer 08-597 796 90.
Rätt telefonnummer på Mina sidor
I samband med felanmälan kan vi behöva nå dig, därför är det viktigt att du har rätt telefonnummer under dina kontaktuppgifter på Mina sidor. Om vi inte får svar från dig efter tre försök avslutas ditt ärende och du måste göra om din felanmälan.
Vår personal och våra entreprenörer
Vår personal har alltid legitimation och arbetskläder det står SigtunaHem på. Våra entreprenörer ska alltid uppvisa legitimation och ska ha aviserat i förväg om sitt besök. Om någon inte uppvisar legitimation, be hen göra det, det är för din trygghet och du har rätt att göra det.
Vi behöver komma in i din lägenhet
Om du inte kommer vara hemma när vi ska åtgärda felet i din lägenhet behöver du säkerställa att vi har möjlighet att komma in. Vi har ingen reservnyckel till din bostad.
Nyckel i tub
I merparten av våra fastigheter och lägenheter har vi nyckeltuber installerade i lägenhetsdörrarna. Om vi behöver tillträde i din bostad för att reparera något lägger du en nyckel i tuben så har vi möjlighet att komma in.
Serviceläge
I ett fåtal av våra fastigheter ska låset i lägenhetsdörren sättas i ett så kallat serviceläge, du ser på din dörr om du har serviceläge installerat.