Om Mina sidor

Som hyresgäst har du möjlighet att logga in på Mina sidor med ditt personliga lösenord eller BankID. Under Mina sidor kan du se aktuell information om ditt område, skicka serviceanmälan, hantera dina ansökningar, se information om din bostad, se din hyra och mycket mer.

Vår ambition är att du som hyresgäst lätt ska få en överblick över allt som rör ditt boende – kunna göra ärenden och få hjälp när du behöver.

Mina sidor (extern webbplats)

Detta hittar du på Mina sidor

Inloggning med BankID

  • Ökad säkerhet på webbplatsen
  • Skyddar dina personliga uppgifter
  • Etablerad standardlösning för identifiering (93 procent av alla internetanvändare har BankID enligt Internetstiftelsens rapport Svenskarna och Internet 2024)

Du som inte har BankID kan naturligtvis vända dig direkt till Kundservice för att få hjälp 08-591 796 00 eller info@sigtunahem.se

Användarvänlig design

  • Mobilanpassad design
  • Lätt att hitta rätt information
  • Notifieringar om viktiga nyheter och uppdateringar
  • Snabb överblick över dina avtal och ärenden

Felanmälan

  • Välj vad du vill felanmäla
  • Beskriv felet med text
  • Möjlighet att ladda upp bilder för att visa exakt vad du behöver hjälp med
  • Gör felanmälan vilken tid som helst på dygnet

Sök ledigt

  • Tydlig listning av alla lediga fordonsplatser och förråd
  • Gör intresseanmälan för lediga platser i ditt område
  • Ställ in bevakningar och få en notis när rätt parkeringsplats eller förråd blir ledigt

Personlig information

  • Se notiser och viktig information som rör just ditt boende direkt när du loggar in på Mina sidor
  • Välj vilka uppdateringar du vill ha
  • Uppdatera dina kontaktuppgifter för att få information via mejl och sms

Blanketter

På Mina sidor hittar du on line-formulär och blanketter så att du lätt kan ansöka om:

  • Andrahandsuthyrning
  • Lägenhetsbyte
  • Överlåtelse av hyreskontrakt
  • Överlåtelse av dödsbo
  • Fullmakter
  • Autogiro

Aktuellt

Under rubriken ”Aktuellt” på Mina sidor så informerar vi löpande om arbeten och åtgärder som utförs i våra bostadsområden – här hittar du senaste nytt om sådant som händer på just din gata.

Vanliga frågor om Mina sidor

  • Varför kan jag inte logga in på Mina sidor?

    Du måste ha BankID installerat för att kunna logga in på Mina sidor.

     

    Kontrollera att du har fyllt i personnummer i rätt format i inloggningsfältet. Det ska vara tolv siffror (ÅÅÅÅMMDDXXXX) men inget bindestreck mellan födelsedatum och de fyra sista siffrorna.

     

    När du har fyllt i personnummer trycker du på inloggningsknappen och följer instruktionerna för inloggning med BankID.

     

    Om det fortsätter att krångla trots att du fyller i allting rätt kan du prova att rensa kakor (cookies) och cacheminne i din webbläsare.

     

    Google har guider för hur du går till väga i Chrome och andra webbläsare:

    Rensa cacheminne och ta bort cookies 

  • Hur gör jag en felanmälan?

    På Mina sidor kan du göra felanmälan dygnet runt. Logga först in på Mina sidor med BankID. På första sidan hittar du ett snabbval för att göra Felanmälan, du har också alternativet ”Felanmälan” i menyn.

     

    Du väljer vad du vill felanmäla genom att trycka på knappar.

     

    Du kan också beskriva felet med text och skicka med en bild för att visa hur det ser ut.

     

    I sista steget anger du hur du vill bli kontaktad och skickar in din felanmälan.

     

    Efter att du har gjort din felanmälan så får du notifieringar om uppdateringar och kan följa ditt ärendes status på Mina sidor.

  • Varför kan jag inte ändra mina uppgifter på Mina sidor?

    Du som är hyresgäst kan inte ändra för- och efternamn, personnummer eller postadress på Mina sidor.

     

    Däremot kan du uppdatera dina kontaktuppgifter – mobilnummer, mejladress

     

    För att kontrollera och uppdatera dina kontaktuppgifter:

     

    • Logga in på Mina sidor
    • Välj Kontakt/Mina uppgifter i menyn
    • Fyll i aktuell mejladress och telefonnummer i formuläret
    • Tryck på knappen ”Spara” längst ned på sidan

    Observera! Logga gärna in på Mina sidor och kontrollera att de kontaktuppgifter vi har för dig stämmer. Det är viktigt att vi kan nå dig vid behov, och om du nyligen har bytt mobilnummer eller mejladress kanske du har glömt att uppdatera uppgifterna på Mina sidor?

  • Är det verkligen säkert att använda personnummer på hemsidan?

    Vi använder branschstandarden BankID för att säkerställa att inte obehöriga personer kan logga in på Mina sidor.

     

    Vi använder även så kallade SSL-certifikat för att skydda våra besökares säkerhet och integritet. Det innebär att kommunikationen mellan din webbläsare och SigtunaHems server krypteras för att ingen obehörig ska kunna komma åt viktig och personlig information såsom användarnamn, lösenord eller personuppgifter.

     

    Läs mer om SSL (Secure Sockets Lager).